نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: سرانه آموزشی در حاشیه شهر مشهد فاجعه است | دشمن در حوزه حجاب راهبردی عمل می کند

  • کد خبر: ۱۴۰۴۴۵
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
فرماندار مشهد: سرانه آموزشی در حاشیه شهر مشهد فاجعه است | دشمن در حوزه حجاب راهبردی عمل می کند
فرماندار مشهد گفت: سرانه آموزشی در حاشیه شهر مشهد فاجعه است و از متوسط کشوری و‌استانی پایین تر است.

گروه مشهد | شهرآرانیوز؛ محسن داوری در هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که در فرمانداری مشهد برگزار شد، بیان کرد: اگر در شهرستان مشهد حدود ۶۰ هزار نفر بازمانده از تحصیل داریم نباید مدیری سر به بالین بگذارد و این مشکل را حل نکند. در فرمانداری در ۵ قسمت با مدیریت روسای ۵ منطقه کارگروهی تشکیل خواهد گرفت تا تمام ظرفیت‌های ادارات را دسته بندی و مدیریت کرده تا مشکلات آموزش و پرورش را با همکاری دستگاه‌ها حل کنیم، سپس نتیجه کارگروه را در شواری اداری گزارش دهیم.

وی افزود: سرانه آموزشی ما از متوسط کشوری و استانی پایین‌تر است. در حاشیه شهر سرانه آموزشی فاجعه و ۱.۸ است. در مشهد مدارس سه شیفته داریم در حالیکه در سایر شهرستان‌ها مدارس ۲ شیفت از بین رفته است.

فرماندار مشهد ادامه داد: در حوزه نیروی انسانی تکلیفی به تمام دستگاه‌ها محول شده که اگر نیروی اتسخدامی دارند نیرو‌های خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند. برخی مکان‌ها به دنبال سرمایه‌گذار هستند و هیچ اشکالی ندارد که آن را در اختیار اموزش و پرورش قرار دهیم.

داوری بیان کرد: جا دارد از تمام ارکان امنیتی تشکر کنم. دوران سخت و پر تلاطمی را سپری کردند. این که دستگاه‌های اجرایی از این موضوع بی‌تفاوت عبور کنند بد است. دستگاه‌هایی که در اغتشاشات اخیر مورد خسارت واقع نشده‌اند، چه میزان به صورت حضوری از نیرو‌های امنیتی تشکر کردند؟ دستگاه‌ها باید بسیج دستگاه خود را فعال کرده و از دستگاه خود حفاظت کنند. امنیت حوزه مهمی است و نیاز به توجه ویژ‌ه‌ای دارد.

وی افزود: البته مردم نسبت به تامین امنیت به خصوص در مورد اتباع بیگانه انتظاراتی دارند. در برخی از شاخص‌های امنیتی باید توجهات بیشتری صورت بگیرد. باید اقداماتی در حوزه سرقت نیز صورت بگیرد، هرچند قرارگاهی در فرمانداری برای مبارزه با سرقت با دبیری سرهنگ نگهبان تشکیل شده است.  

فرماندار مشهد با اشاره به در پیش بودن روز ملی مشهد گفت: روز ملی مشهد رویداد مهمی است و تمام دستگاه‌ها باید نقش خود را ایفا کرده و باید طرح‌های پیشنهادی خود را به کارگروه در نظر گرفته شده در شهرداری مشهد تا پایان آذر ماه اعلام کنند. تمام دستگاه‌ها باید برای روز ملی مشهد طرح بدهند. نیازی به هزینه‌های گزاف هم نیست، حتی اگر برای حوزه تحت امر خود طرح داشته باشید نیز خوب است.

داوری با اشاره به معضلات آب خاطرنشان کرد: معضل آب باید جدی گرفته شود. نباید مشکلی که در همدان و خوزستان رخ داد در مشهد تکرار شود. در وهله نخست صرفه جویی باید در ادارات در دستور کار قرار بگیرد. در شورای فرهنگ عمومی صرفه جویی از انرژی نیز باید در دستور کار قرار بگیرد. ائمه جماعت تبلیغ در این حوزه نیز از وظایف تکلیفی آنان به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: تمام بخشداران باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا طرح گسترش تهیه چاه در بخش‌ها توسط آب و فاضلاب مشهد انجام شود. به هیچ وجه معنی ندارد که یک روستا اجازه حفر چاه ندهد. اجازه نخواهیم داد کسی از تامین آب شرب مشهد پیشگیری کند. همچنین تمام دستگاه‌ها همکاری لازم برای حفر چاه در مکان خود را نیز در دستور کار خود قرار دهند. دستگاه‌هایی که تا کنون با آب و فاضلاب به توافق نرسیده‌اند فقط تا ۱۵ دی فرصت دارند به این دستگاه به توافق برسند، از آن تاریخ اگر دستگاهی نسبت به حفر چاه و همکاری با آب و فاضلاب اقدام و همکاری نکند خودمان یک طرفه وارد ماجرا خواهیم شد.

فرماندار مشهد با اشاره به حوزه اشتغال بیان کرد: حوزه اشتغال مورد دستور مقام معظم رهبری قرار دارد. در مشهد ۵۴ هزار اشتغال به ما سهمیه داده‌اند، آیا باید فقط ۴۰ درصد این میزان را ثبت کنیم؟ قطعا ما باید بیش از این‌ها اشتغال در مشهد ایجاد کنیم. هرکسی که اشتغال ایجاد کرده در سامانه رصد ثبت کند. ما وظیفه اشتغالزایی داریم و باید در این حوزه اقدامات بیشتری انجام دهیم.

داوری با اشاره به در پیش بودن روز ۹ دی ماه خاطرنشان کرد: ۹ دی روز بزرگی است. باید فرمانداری، ادارات و تشکل‌های مردمی برنامه‌ریزی خوبی برای این روز داشته باشند. بازرسی فرمانداری، دستگاه‌ها را از هم اکنون مورد بازرسی قرار خواهد داد. باید برای این روز بصیرت ایجاد کنیم. دستگاه‌های تحت مدیریت مانند اداره صمت که اصناف تحت مدیریت آن هستند باید برایشان تکیلیف ایجاد کنند تا این اتفاق بزرگ در مشهد به خوبی پوشش داده شود.

وی با اشاره به سالگرد شهید سردار سلیمانی تصریح کرد: سالگرد شهید سردار قاسم سلیمانی باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم فتنه دشمن را پاسخ دهیم. تعجب است که دانش‌آموزان و نوجوانانی که گرفتار این قضیه در فضای مجازی شدند، مگر غیر از این است که فرزندان من، شما و پرسنل شما هستند؟ باید برای این‌ها سرمایه‌گذاری کنیم. هر دستگاهی باید حداقل برای پرسنل و فرزندان پرسنل خود برنامه داشته باشد. دشمن امروز تا اتاق‌های خواب ما نفوذ کرده و این فرصتی است تا اقدام مقاومتی خوبی علیه دشمن انجام دهیم.

فرماندار مشهد با تاکید بر مسئله حجاب گفت: دشمن در این حوزه به صورت راهبردی عمل کرده و باید هوشمندانه عمل کنیم. از دستگاه‌ها انتظار داریم قانون را ملاک عمل قرار دهند. قانون در کشور دچار کم مهری و کم لطفی شده است. دشمن نیز همین را می‌می‌خواهد که به قانون و حجاب اعتنا نکنیم. به قانون احترام بگذارید و اجازه ندهید دشمن از آن سوءاستفاده کند.

وی گفت: اینکه در کنار مضجع شریف امام رضا (ع) به این قانون بی‌حرمتی می‌شود خوب نیست، لذا مسئولین در این حوزه به وظایف خود عمل کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->